باغ ماجورل مراکش | از زیباترین باغ های دنیا

مراکش یا مغرب کشوری ساحلی در قاره ی آفریقاست و آب و هوایی نسبتا معتدل دارد و بر خلاف تصور عامه مکان خوبی برای به وجود آمدن باغی به زیبایی ماجورل است. باغ ماجوریل را نقاشی فرانسوری به نام ژاک ماجورل (Jacques Majorelle) در سال ۱۹۲۴ باغ ماجورل را ساخت و خوشبختانه از سال ۱۹۴۷ میلدی تا کنون عموم مردم می توانند از این مکان زیبا و خاص دیدنن نمایند.

سازنده ی این باغ یک نقاش و هنرمندی واقعی بود که به دلیل بهبود مشکلات قلبیش به مراکش رفته بود بنابراین همه ی تلاش خود را کرد تا محل زندگیش یعنی باغ ماجورل زیبا و دیدنی باشد تا محلی منحصر به فرد برای کسب آرامش باشد. بنابراین ماجوریل یک خانه ی معمولی بوده که هنرمندی قهار آن را به شکل امروزی در آورده است. هنوز خانه ی ژاک در این باغ موجود است و به موزه ای مردم شناسی و نشان گر معماری و بناهای اسلامی تبدیل گشته زیرا ماجوریل ترجیه می داد در مکانی زندگی کند که سبکی شبیه به دیگر بناهای مراکش داشته باشد و مراکش هم کشوری مسلمان نشین و پیرو معماری های اسلامی هستند. اما ژاک خانه اش را خیلی جسورانه و خلاق با رنگ هایی خاص مثل آبی نفتی و زرگ نقاشی کرده که همین موضوعات و هنر این نقاش زبردست باغ را شاخص و دیدنی کرده است.

امروزه در ساختمان خانه ی او وسایلی چون منسوجات دست ساز آفریقایی، انواع سنگ و سرامیک ها و جواهرات و وسایل تزئینی دست ساز قرار داده اند و آن را به موزه ای فوق العاده تبدیل کرده اند ه می توانیم به راحتی از آن بازدید کنیم.

محوطه ی این باغ هم پر از گیاهان مختلف و دیدنی است که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شویم. با قدم زدن در این باغ که شاهکار انسانی است می توانید عطر گل ها را استشمام کرده و به صدای چهچه پرندگان گوش سپارید و برای ساعاتی چند غرق در هنر و توانایی انسان شوید. همچنان با ما باشید تا وارد ماجورل شده و از نزدیک با این مکان سحرآمیز و چشم نواز آشنا شویم.

مشاهده منبع

13 اسفند 1397 - 11:19

برچسب ها

  • آفریقا

نظرات کاربران

امتیاز کل

در حال حاضر نظری ثبت نشده است

ثبت نظر

امتیاز شما

تمامی حقوق این وبسایت متعلق است