درخت کریسمس | افسانه ها و تاریخچه

کریسمس جشنی بین المللی، ویژه پیروان دین مسیحیت است که همه ساله همزمان با آغاز سال نوی میلادی برگزار می شود. این ضیافت دوست داشتنی از تاریخ ۲۴ یا ۲۵ ماه دسامبر (۳ و ۴ دی) آغاز شده و حدود ۱۲ روز به طول می انجامد. بر سر تاریخ دقیق شروع این جشن اختلاف نظرهایی وجود دارد؛ البته چند سالی ست که بزرگان مسیحیت تصمیم گرفتند که ۲۵ دسامبر آغاز کریسمس باشد و از آن پس به صورت رسمی همین تاریخ مدنظر قرار می گیرد؛ با این حال باز هم دیده می شود که در برخی کشورها روز ۲۴ دسامبر را زمان اصلی این جشن می دانند.

چند ماه پیش از فرا رسیدن جشن کریسمس همه در تب و تاب اند تا خود را برای آغاز سال نو آماده کنند. یکی از مهم ترین کارها، پیش از فرارسیدن کریسمس، تزیین خانه هاست که آمدن سالی نو و این جشن بزرگ را نوید می دهد. همه آذین بندی های سبز، قرمز، طلایی و سفید کریسمس را دیده ایم و این جشن را با آن ها می شناسیم؛ درخت سبز سرو و کاج هم از اجزای مهم این جشن به حساب می آیند که شرکت کننده های این میهمانی بین المللی با شور و شوق فراوان به تزیین این درخت ها می پردازند.

پیش از آغاز کریسمس درخت های سرو، کاج و در برخی مواقع بلوط را با وسایل مختلف می آرایند. این روزها از شکلات و آب نبات های رنگی، چراغ های کوچک، ستاره، فرشته، گل سرخ، روبان، شیرینی و... استفاده می کنند تا درخت ها جذاب تر به نظر برسند. به طور کلی وسایلی را به کار می برند که نشان دهنده آغاز بهار، شادی و تولد حضرت مسیح باشد. در سال های ابتدایی وجود درخت کریسمس آن را با شمع تزیین می کردند تا نشانی باشد از تولد حضرت مسیح و روشن شدن دنیا به دلیل وجود او؛ اما با پیشرفت تکنولوژی و حوادثی که بر اثر روشن کردن شمع به وقوع پیوست، چراغ های ال ای دی جای شمع ها را گرفتند. حتا امروزه به دلیل سخت بودن حمل و نقل درختان طبیعی در شهرهای پر جمعیت، از درخت مصنوعی نیز استفاده می کنند این درخت های مصنوعی با پی‌وی‌سی ساخته می شوند و طرفداران بسیاری هم دارند.

مشاهده منبع

13 اسفند 1397 - 11:19

برچسب ها

  • کریسمس

نظرات کاربران

امتیاز کل

در حال حاضر نظری ثبت نشده است

ثبت نظر

امتیاز شما

تمامی حقوق این وبسایت متعلق است