دره ستاره های قشم

آنچه که به عنوان دره ستارگان یا ستاره ها از آن یاد می شود، دره ای فرسایش یافته در قلب جزیره قشم است که عمقی حدود ۱۵ متر دارد و با شگفتی هایی کم نظیر بینندگانش را به حیرت وا می دارد. طبیعت جنوب ایران در ضلع شمالى جزیره و در نزدیكى روستاى بركه خلف، عارضه زمین شناسىِ عجیب خود را به نمایش گذاشته است. کافیست روستای برکه خلف را پشت سر بگذارید و مسیر خاکی کوتاهی را طی کنید تا به ورودی این دره شگفت انگیز برسید. قدم به دره که می گذارید، کم کم تندیس های غول پیکر نمایان می شوند و شما را احاطه می کنند. هر کدامشان شکلی منحصر به فرد دارند و در هر لحظه چهره ای خاص به خود می گیرند. هر چه پیش تر می روید، بیشتر غرق این زیبایی مبهوت کننده می شوید و کم کم سکوت همه ی وجودتان را فرا می گیرد...

ویژگى ها و دیدنى هاى سحر انگیز دره ستاره ها باعث شده تا این دره به عنوان بخشى از ژئو پارک جزیره قشم به عنوان تنها ژئوپارک خاورمیانه، در فهرست آثار طبیعى در سازمان یونسكو به ثبت برسد و افتخاری برای ایران باشد.

ظاهر این دره به نوعی یادآور کلوت‌های کویر لوت است و گوشه ای دیگر از سرزمینمان را در ذهن تداعی می کند و درست مانند کویر که به هنگام شب در آن می‌توان ستاره‌ها را از آسمان چید، اینجا نیز به هنگام شب ستاره‌ها نزدیک‌تر به نظر می رسند و جلوه ای خاص دارند.

شکل عجیب و غریب دره ستاره ها و تندیس های منحصر به فرد آن بازار روایات و افسانه های جالبی را در میان بومیان داغ کرده است. در برخی از این روایات و افسانه ها آمده که قرن ها پیش شهاب سنگ یا ستاره ای به زمین برخورد کرده و باعث شده تا این دره شکل بگیرد. به خاطر همین است که مردم این محل را استاره كفته و یا استار افتیده نامیده اند و امروز آن را دره ستاره ها می خوانند.

مشاهده منبع

13 اسفند 1397 - 11:19

برچسب ها

  • ایران

نظرات کاربران

امتیاز کل

در حال حاضر نظری ثبت نشده است

ثبت نظر

امتیاز شما

تمامی حقوق این وبسایت متعلق است